W National Geographic wierzymy w moc nauki, odkrywania i opowieści, dzięki którym zmieniamy świat.

National Geographic przybliża Cię do najważniejszych tematów naszej planety. Dzięki najlepszym na świecie naukowcom, fotografom, dziennikarzom i filmowcom, Nat Geo zachwyca globalną społeczność poprzez kanały telewizyjne, magazyny, dziecięce media, ekspedycje, książki, mapy, produkty konsumenckie, lokalną rozrywkę i doświadczenia, jak również jedne z najbardziej angażujących, cyfrowych i społecznych platform na świecie. Wspólna inicjatywa z 21st Century Fox inwestuje 27% uzyskanych dochodów w finansowanie kampanii na rzeczy ochrony i edukacji Towarzystwa National Geographic.

EKSPLORACJA I OCHRONA PLANETY OD 1888 ROKU

Od blisko 130 lat Towarzystwo National Geographic finansuje przełomowe odkrycia naukowców oraz badaczy i dzieli się ich znaleziskami ze światem. National Geographic sponsorowało Hirama Binghama, który odkrył historię Machu Picchu, udokumentowało wyprawę na Titanica Roberta Ballarda, jak również wspierało Jane Goodall w jej badaniach nad szympansami.

Do tej pory Towarzystwo wydało ponad 12 tysięcy dotacji dofinansowujących działania, które w znaczący sposób zmieniają świat. Przykładem jest Big Cat’s Initiative, działająca na rzecz zwiększenia populacji dużych kotów na wolności, jak również projekt Pristine Seas, który pomógł ochronić 3 miliony kilometrów kwadratowych ostatnich dzikich miejsc oceanu.

W obliczu stawki, jaką jest przyszłość naszej planety, National Geographic skupia się na strażnikach tej przyszłości - naszych dzieci. Programy edukacyjne dają nauczycielom narzędzia do nauczania dzieci w różnym wieku, pokazując im wzajemnie ze sobą połączone światy oraz inspirując nowe pokolenia obywateli i odkrywców.

ROZBUDOWANA WSPÓŁPRACA:
CZYNIĆ ŚWIAT LEPSZYM

Jesienią 2015 roku Towarzystwo National Geographic rozszerzyło partnerstwo z korporacją 21st Century Fox, które prowadziło National Geographic Channel od 1997 roku. Nowe przedsięwzięcie, nazwane National Geographic Partners, połączyło kanały telewizyjne National Geographic z innymi mediami i przedsiębiorstwami konsumenckimi, w tym słynnym magazynem National Geographic.

  • 27%

    Co czwarty dolar (27%) z zysków firmy trafia do Towarzystwa National Geographic, by stale pomagać w odkrywaniu świata, w edukacji i ochronie przyrody w różnych zakątkach globu.

  • 3

    W gronie Odkrywców wspieranych w ostatnich latach przez Towarzystwo National Geographic znalazło się troje Polaków: w zeszłym roku byli to Krystyna Kozioł, nagrodzona w kategorii geografia, oraz Paweł Mirski wyróżniony w dziedzinie biologii. Wcześniej, w 2013 r., wśród laureatów w kategorii Odkrywca znalazł się Krzysztof Starnawski.

  • 200

    Pierwszy numer magazynu National Geographic rozszedł się w nakładzie zaledwie 200 egzemplarzy. W tej chwili marka National Geographic na stałe gości w blisko 440 milionach domów, docierając co miesiąc do ponad 730 milionów odbiorców w 171 krajach na całym świecie.

HISTORIA NATIONAL GEOGRAPHIC

  • 1888

    W styczniu tego roku 33 dżentelmenów spotkało się w waszyngtońskim klubie Kosmos, by zawiązać stowarzyszenie, które miało „propagować wiedzę geograficzną”. Był wśród nich m.in. Aleksander Graham Bell. Tak rodziło się Towarzystwo National Geographic. Dzięki pomysłowi sprzed 129 lat po dziś dzień odkrywcy z różnych stron świata, wspierani przez National Geographic, mogą dzielić się swoimi pasjami z milionami widzów i czytelników.

  • 1965

    Zanim pojawiły się kanały dokumentalne, National Georgaphic wyprodukował pierwszy dokumentalny program telewizyjny opowiadający o pracy Jane Goodall, mało jeszcze wówczas znanej badaczki ssaków naczelnych. Była to de facto pierwsza produkcja telewizyjna kanału z dziką naturą w roli głównej.

  • 1985

    Dzięki swej dociekliwości badacz National Geographic Robert Ballard odkrył przy użyciu najnowocześniejszej technologii badań podwodnych wrak Titanica. Działo się to trochę przez przypadek, trochę wbrew woli marynarki wojennej USA, która obawiała się zdekonspirowania swojej zimnowojennej misji.